Szerződési feltételek

 
Általános Szerződési Feltételek
 
 Eladó adatai
A honlap az Allianze-Veszprém Kft. (továbbiakban: Pesti Ékszer) honlapja.
Székhely: 8200 Veszprém, Jutasi u. 10.
Üzleteink: 8200 Veszprém, Kossuth u. 8.
               8200 Veszprém, Budapest út 20-28
               8000 Székesfehérvár, Palotai u.1.
               1083 Budapest, Futó u. 37-45.
Telefon:
+ 36 20 539 1664
E-mail: info[kukac]pestiekszer[pont]hu
Cégjegyzékszám: 19-09-505853
Adószám: 11466318-2-19
Számlavezető bank: K&H
Pénzforgalmi jelzőszám: 10404845-00017927-00000000
MKEH NHH nyilvántartási szám: PR3245
Tárhelyszolgáltató: INweb-Solutions Informatikai és Szolgáltó Kft.
Tárhelyszolgáltató székhelye: 8200 Veszprém, Takácskert u 4/A
Tárhelyszolgáltató email címe: info[kukac]inweb[pont]hu
 
Az Allianze-Veszprém Kft. a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal Nemesfémvizsgáló és Hitelesítő Hatóság engedélyével üzemel, mint nemesfémtárgyak és termékek kereskedelmi tevékenységével, ezen belül csomagküldő kereskedelemmel foglalkozó gazdálkodó szervezet.
Nyilvántartási szám: PR3245

I. Tájékoztatás az elektronikus úton történő szerződéskötésről
 

1. A szerződéskötés technikai lépései
A vásárlás folyamata
A www.pestiekszer.hu webshopot látogató Vásárló tájékozódik a választékról, az ékszerek  és az órák lényeges tulajdonságairól, azok ellenértékéről, és lehetősége van megismerkedni a vásárlás, a szállítás és a fizetés részleteivel, a garanciavállalás mértékével.
 
A vásárlás történhet
a) új Megrendelő esetén regisztráció nélkül
b) új Megrendelő esetén regisztrációval
c) már regisztrált megrendelő esetén bejelentkezést követően
 
Regisztráció nélküli vásárlás esetén kötelező adatok: név, telefonszám, e-mail cím, jelszó. Szállítási adatok körében: szállítási ország, irányítószám, település, utca, házszám.
 
Vásárlás regisztrációval:
A regisztrációhoz kötelező adatok: név, telefonszám, e-mail cím, jelszó. Szállítási adatok körében: szállítási ország, irányítószám, település, utca, házszám.
A Fiókot a felhasználó határozatlan ideig, ingyenesen használhatja. A fiókot a felhasználó az Ügyfélszolgálatnak címzett írásbeli kérelemmel bármikor töröltetheti.
 
A vásárlás menete:
A Megrendelő a kiválasztott terméket, termékeket a kosárba teszi. Azokat a kosár tartalma gomb segítségével megtekintheti. A nem kívánt termékeket törölheti, a termékek darabszámát módosíthatja. Ezt követően van lehetőség a szállítási mód kiválasztására. A tovább gombra kattintva ellenőrizheti a Megrendelő, vevő a megrendelését, a megadott adatokat (amennyiben akár a személyes adatait, akár a megrendelését módosítani kívánja, úgy a vissza gomb megnyomásával nyílik erre lehetősége). A rendelés ellenőrzését követően az általános szerződési feltételek elolvasása és elfogadása után van lehetősége a Megrendelőnek, vevőnek a megrendelést véglegesíteni.
 
A megrendeléshez szükséges a megrendelési adatlap kitöltése és a megrendelés elküldése (eddig a pillanatig áll fenn a bevitt adatok Megrendelő általi módosításának lehetősége). A megrendeléshez szükséges adatok: név, cím, e-mail cím, telefonszám, adásvételi szerződésre vonatkozó adatok: termék/ek, mennyiség, szállítási cím, szállítási módja, fizetés módja[1]A Megrendelési adatlap használata ingyenes.
 
2. Az adásvételi szerződés létrejötte
Amennyiben a Megrendelő a megrendelési adatlapot legalább a kötelező tartalmi elemekkel kitöltve megküldi az Eladó részére és azt az Eladó visszaigazolja, adásvételi szerződés jön létre az Eladó és a Megrendelő között.
Az Eladó a megrendelés megérkezését elektronikus úton késedelem nélkül, legfeljebb 48 órán belül visszaigazolja a Megrendelő által megadott elektronikus levelezési címre küldött nyilatkozattal, ezzel megerősíti az adásvételi szerződés felek közötti létrejöttét. Amennyiben az Eladó a visszaigazolási kötelezettségét elmulasztja, úgy a Megrendelő mentesül az ajánlati kötöttség alól és a szerződés teljesítésre nem kötelezhető.
 
A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő az Eladóhoz, illetve a Megrendelőhöz, vevőhöz megérkezettnek, amikor az számukra hozzáférhetővé válik.
 
A fentiek szerint elektronikus úton kötött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, melyre a Magyar Köztársaság hatályos jogszabályai – különösen, de nem kizárólag a Polgári Törvénykönyv – valamint jelen Általános Szerződési Feltételben foglalt rendelkezések irányadók.
Az adásvételi szerződést az Eladó elektronikus úton rögzíti, iktatja, így az utólag a webáruházba történő belépést következően hozzáférhető. Annak tartalmát elolvashatja, mentheti vagy kinyomtathatja.
 
A szerződés nyelve magyar.
A Megrendelő az adatok elektronikus rögzítése során felmerülő hibákat a szerződési jognyilatkozat megtétele, azaz a megrendelés véglegesítése előtt módosíthatja, javíthatja.
 
A termék lényeges tulajdonságai: a Megrendelők megtekinthetik a termékek bemutató oldalain.

II.Szállítási feltételek
 
Megrendelését követően a Pesti Ékszer (Allianze-Veszprém Kft.) késedelem nélkül, legfeljebb 48 órán belül visszaigazolást küld Önnek a rendelésről a termék adataival.
Kérjük, pontosan adja meg elérhetőségét! Amennyiben megrendelésével kapcsolatban kérdés merülne fel, munkatársaink felveszik Önnel a kapcsolatot egyeztetés céljából.
Abban az esetben, ha az Ön által kiválasztott termék elfogyna, haladéktalanul értesítjük!
A kiszállítás a Magyar Posta Logisztika (MPL), mint Szállító igénybevételével történik. Az ékszer, óra biztonságos csomagolásban érkezik Önhöz.
 
A termék kézbesítése Magyarország, területén lehetséges.
 
A termék kézbesítése díj ellenében történik, kivéve, ha az adásvételi szerződés mást állapít meg.
A termék kézbesítésének költségei (szállítási, kézbesítési és postai szolgáltatási díj) a Megrendelés megtétele során kerülnek feltüntetésre, illetve a Felhasználó az adásvételi szerződés megkötésére irányuló szándéknyilatkozatának megtétele időpontjában.
Az alábbi kézbesítési módok lehetségesek:
a) futárszolgálattal történő kézbesítés előzetes vagy átvételkor történő fizetéssel;
b) személyes átvétellel az üzletekben, azok meghatározott nyitvatartási napjain és időpontjai szerint.
Az üzletben történő személyes átvétel ingyenes.
 
Szállítási költség: 1600 Ft
15.000 Ft-os vásárlás felett: INGYENES!

 
Szállítási határidő: Raktáron lévő áru esetén 1-5 munkanap, kivéve, ha az adott termék leírásában vagy a megrendelés megtételekor rövidebb határidő van megadva.
 
A szállítás határidejét a fizetési módtól függően a következőképpen számoljuk
a) banki átutalással történő fizetés esetén a Szolgáltató bankszámláján történő jóváírás napjától;
b) utánvét esetén az adásvételi szerződés megkötésének napjától
Személyes átvétel esetén a termék 5 munkanapon belül a megjelölt üzletben átvehető, kivéve, ha a termék leírásában vagy a megrendelés megtételekor más határidő van feltüntetve.
 
Raktáron nem lévő, rendelhető termékeink esetén a szállítás várható ideje: 2-3 hét
 
Szállító partnerünk
MPL - Magyar Posta Logisztika
Tel: 06-1-333-7777
Fax: 06-1-321-3210
E-mail: customer[pont]service[kukac]posta[pont]hu

Sikertelen kézbesítés
Amennyiben kiszállító partnerünk nem találja Önt a megadott címen, írásos értesítést hagy és megkísérli Önnel felvenni a kapcsolatot. Ezt követően legfeljebb még egyszer, az Önnel egyeztetett időpontban kiszállítjuk a csomagot. Amennyiben másodszor sem sikerül a kézbesítés, akkor még 5 napig a postán személyesen átveheti a csomagot.
 
Kérjük, kézhezvételkor gondosan ellenőrizze a csomagot és annak tartalmát! Ha a csomagoláson, vagy a tartalomban rendellenességet tapasztal, azonnal vegye fel a kapcsolatot munkatársunkkal hétfőtől péntekig 8.00 óra és 16.00 óra között az alábbi telefonszámon(+36-20-539-1664), vagy a hibát a helyszínen jegyzőkönyvben kell rögzíteni. A jegyzőkönyvet a futárszolgálat munkatársának és a vásárlónak aláírásával el kell látnia. Amennyiben nemcsak a csomagolás, hanem a termék is sérült, úgy igényét a szavatosságról szóló tájékoztatóban foglaltak szerint nyújthatja be a Vállalkozó részére.

III. Fizetési feltételek
 

A Webáruházban feltüntetett árak forintban (HUF) vannak megadva. A közzétett árak ÁFÁ-val növelt bruttó árak. A megrendelés tárgyát képező termék adóval összevont, összesített áráról, valamint a kézbesítés költségeiről (szállítási költség, kézbesítési és postai költség) és más költségekről, ha pedig nem lehetséges a díjak összegének megállapítása, akkor a teljesítés költségeiről a Webáruház oldalain tájékozódhat a megrendelés megtétele közben, és abban a pillanatban, amikor a megrendelési adatlap elküldésével szándéknyilatkozatot tesz adásvételi szerződés megkötésére.
 
1. Utánvétellel történő vásárlás esetén
A Megrendelő, vevő a vásárolt áruk ellenértékét az Eladó cég munkatársának az áru bizonylattal történő átvételénél - készpénzes számla ellenében - készpénzben kifizeti.
 
2. Utalással történő vásárlás esetén
Webshopunkban már bankkártyával is fizethet!
Készpénzkímélő megoldásként az utalást is választhatja, amit kérjük, jelezzen a megrendelésnél, hogy az ékszert Önnek félretegyük. A pénz beérkezését követően a II. pontban írt határidőben szállítunk.
 
3. Személyes átvétel esetén
Az áru üzletben történő átvétele esetén készpénzes és bankkártyás fizetésre is van lehetőség.

IV. Elállási jog

A Megrendelőt indokolás nélküli elállási jog illeti meg.
A Megrendelő az elállási jogát 
a) a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban;
ba) a terméknek,
bb) illetve több termék vásárlása esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak
a Megrendelő vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvétel napjától számított 14 (tizennégy) napon belül gyakorolhatja. Elállási jogát a Megrendelő elállási nyilatkozat minta útján, vagy elállásra irányuló egyértelmű nyilatkozatával gyakorolhatja.
 
Az elállási nyilatkozatot, kérem az alábbi címek valamelyikére eljuttatni szíveskedjen:
Postai küldés esetén postacím: 8200 Veszprém, Jutasi u. 10.
Elektronikus levél küldése esetén az e-mail cím: info[kukac]pestiekszer[pont]hu
 
Az elállási nyilatkozatminta (nem kötelező) az alábbi linkre kattintva érhető el:
Elállási nyilatkozat minta innen letölthető
 
Ön internetes oldalunkon is /ellallasi-jog-gyakorlasa kitöltheti az elállási nyilatkozat-mintát vagy benyújthatja az elállási szándékát egyértelműen kifejező egyéb nyilatkozatát. Ha Ön emellett dönt, az elállás megérkezését tartós adathordozón (például elektronikus levélben) haladéktalanul visszaigazoljuk Önnek.
 
Megrendelő határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a fent megjelölt módok valamelyikén részünkre.
 
Amennyiben a Megrendelő eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást (vételárat), ideértve a fuvarozási (szállítási) költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli.
A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
 
A termék visszaküldésének közvetlen költségét, szállítási költséget a Megrendelő viseli.
A Megrendelő köteles megtéríteni az Eladó ésszerű költségeit, amennyiben azt kéri, hogy az Eladó a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződést teljesítését már a 14 (tizennégy) napos elállási határidő lejárta előtt kezdje meg. Erre irányuló kérését a Megrendelő köteles az Eladóval tartós adathordozón (pl. e-mail) kifejezetten közölni.
 
Megrendelő kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
 
V. Panaszkezelés
 

Eladó általi panaszkezelés
Amennyiben a Megrendelőnek, vevőnek a megrendelt termékkel, az Eladóval, az Eladó szállító partnerével  kapcsolatosan problémája van, úgy azt az alábbi elérhetőségek bármelyiként szóban írásba közölheti az Eladóval.

Szóbeli panaszkezelés:
A termék vásárlásának helyszíne:
Üzleteink: 8200 Veszprém, Kossuth u. 8.
                    8200 Veszprém, Budapest út 20-28
                    8000 Székesfehérvár, Palotai u.1.
                    1083 Budapest, Futó u. 37-45.
Telefonon: +36-20-539-1664

Írásbeli panaszkezelés:
Postacím: 8200 Veszprém, Jutasi u. 10.
E-mail: info[kukac]pestiekszer[pont]hu
 
A szóbeli panaszt az Eladó azonnal megvizsgálja, szükség szerint orvosolja.
A Vásárló írásbeli panaszát az Eladó a lehető legrövidebb időn belül, de legkésőbb a panasz beérkezését követő 30 (harminc) napon belül kivizsgálja és annak eredményéről a panasz benyújtásával egyező módon vagy a Megrendelő, vásárló által megjelölt módon tájékoztatja.
Ha a Megrendelő, vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, az Eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát 
a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak, megrendelőnek átadni,
b) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak, megrendelőnek legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni,
c) írásbeli panaszt a vállalkozás, eladó a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt.
 
Online vitarendezési fórum, békéltető testület
Amennyiben a Vásárló álláspontja szerint a panasza nem megfelelően került elbírálásra, úgy a jogvita rendezésére a panaszát az alábbi hatóságoknak küldheti meg:
1. Panaszát megküldheti az online vitarendezési platform (ODR platform) részére.

Az ODR platform az EU-n belüli fogyasztók és kereskedők számára lehetővé teszi, hogy bíróságon kívül próbáljanak meg egyezségre jutni az online vásárlásból eredő panaszokkal kapcsolatban. Ez a felhasználóbarát és interaktív honlap az EU minden hivatalos nyelvén elérhető és ingyenesen használható. Az ODR platform használatával a fogyasztó és a kereskedő megegyezhetnek egy vitarendezési testület kiválasztásában, majd ezt követően végigmennek egy folyamaton, hogy megoldást találjanak a fogyasztó panaszára.

2. A Vásárlónak panaszával lehetősége van békéltető testülethez fordulni.

A békéltető testület a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő független testület. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. Feladata továbbá, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.
Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.
Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes.
A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg.

Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az (1) és (2) bekezdés szerint illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
 
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében köteles a testület értesítésének kézbesítésétől számított nyolc napon belül írásban nyilatkozni a fogyasztó igényének jogossága és az ügy körülményei vonatkozásában, köteles tényállítását előadni, valamint az azt alátámasztó bizonyítékokat csatolni. Köteles továbbá a Vállalkozás továbbá a tanács döntésének kötelezésként történő elfogadását (eseti alávetés) vagy ennek kizárására vonatkozó nyilatkozatát illetően válasziratát megküldeni a békéltető testület számára.
A vállalkozás köteles biztosítani egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét a meghallgatáson.

A vállalkozó székhelye szerint illetékes békéltető testület:

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 814-111
Fax száma: (88) 412-150
Elnök: Dr. Vasvári Csaba
E-mail cím: info[kukac]bekeltetesveszprem[pont]hu

A Vállalkozó nyilatkozik, miszerint békéltető testületnél általános alávetési nyilatkozatot nem tett.
Az ÁSZF az Eladó és a vele szerződéses kapcsolatba lépő megrendelő között létrejövő jogviszony általános feltételeit tartalmazzák. Az itt nem szabályozott kérdéseket illetően az Eladó Webáruház tevékenységére vonatkozó mindenkor hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások, különösen a Polgári Törvénykönyvben, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamit az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben, és a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendeletben foglalt rendelkezések külön kikötés nélkül is irányadóak.
 
 
Alkalmazott jogszabályok:
 
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
A Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyvéről szóló 1959. évi IV. törvény (Ptk.) 248. §-ában foglaltakra figyelemmel a Kormány a következő rendeletet alkotja:
1. § (1) A Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, az 1. mellékletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: fogyasztási cikk) e rendelet szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki.
(2) A jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül.
(3) Az e rendelet szerinti jótállás érvényességéhez, valamint a jótállásból eredő jogok érvényesítéséhez a vállalkozás az e rendeletben foglaltakon túl további követelményt nem támaszthat a fogyasztóval szemben, kivéve, ha a fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése más módon nem biztosítható és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a fogyasztó számára.
(4) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a vállalkozást megillető jogok a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.
(5) A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el. Az érvénytelen megállapodás helyébe e rendelet rendelkezései lépnek.
2. § (1) A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
(2) A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
3. § (1) A vállalkozás köteles a fogyasztási cikkel együtt a jótállási jegyet a fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát.
(2) A jótállási jegyet közérthetően és egyértelműen, magyar nyelven kell megfogalmazni.
(3) A jótállási jegyen fel kell tüntetni:
a) a vállalkozás nevét, címét,
b) a fogyasztási cikk azonosítására alkalmas megnevezését és típusát, valamint - ha van - gyártási számát,
c) a gyártó nevét, címét, ha a gyártó nem azonos a vállalkozással,
d) a szerződéskötés, valamint a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásának vagy - a vállalkozás vagy közreműködője általi üzembe helyezés esetén - a fogyasztási cikk üzembe helyezésének időpontját,
e) a fogyasztó jótállásból eredő jogait, azok érvényesíthetőségének határidejét, helyét és feltételeit, továbbá
f) az arról szóló tájékoztatást, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.
(4) A jótállási jegynek utalnia kell arra, hogy a jótállás a fogyasztó jogszabályból eredő jogait nem érinti.
4. § (1) A jótállásból eredő jogok - a (3) bekezdésben foglalt kivétellel - a jótállási jeggyel érvényesíthetőek.
(2) A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti.
(3) A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
5. § (1) A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
(2) A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
(3) Kijavítás iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálatnak a jótállási jegyen vagy ahhoz csatoltan fel kell tüntetnie:
a) a kijavítás iránti igény bejelentésének és a kijavításra történő átvételnek az időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását,
b) a hiba okát és a kijavítás módját, továbbá
c) a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását.
(4) Kicserélés iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak a jótállási jegyen fel kell tüntetnie a kicserélés tényét és időpontját.
6. § (1) A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani.
(2) Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.
7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
7/A. § E rendelet alkalmazásában gyártó: a fogyasztási cikkek adásvételének és a kapcsolódó jótállásnak egyes vonatkozásairól szóló, 1999. május 25-i 1999/44/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv 1. cikk (2) bekezdés d) pontjában meghatározott gyártó.
7/B. § (1) A 3. §-ban, az 5. § (2)-(4) bekezdésében, valamint a 6. és 7. §-ban foglalt rendelkezések megsértése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság jár el a fogyasztóvédelemről szóló törvényben meghatározott szabályok szerint.
(2) Az (1) bekezdésben megjelölt rendelkezések a fogyasztóvédelemről szóló törvény alkalmazásában fogyasztóvédelmi rendelkezések.
8. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 60. napon lép hatályba; rendelkezéseit a hatálybalépését követően kötött fogyasztói szerződésekre kell alkalmazni.
(2)
9. § E rendelet 7/A. §-aa fogyasztási cikkek adásvételének és a kapcsolódó jótállásnak egyes vonatkozásairól szóló, 1999. május 25-i 1999/44/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv 1. cikk (2) bekezdés d) pontjának való megfelelést szolgálja.
Melléklet a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelethez
1. Háztartási készülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen hűtőszekrény, fagyasztó, kombinált hűtőszekrény, villanytűzhely, mosógép, centrifuga, szárítógép és ezek bármely kombinációja, mosogatógép, vasaló, vízmelegítő, fűtő-, légkondicionáló- és egyéb légállapot-szabályozó berendezés, porszívó, gőzzel működő tisztítógép, szőnyegtisztító-gép, padlósúroló- és fényesítőgép, varrógép, kötőgép, villanybojler, szivattyú;
2. villamos energiával működtetett konyhai kisgépek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen mikrohullámú sütő, kenyérsütő, kenyérpirító, kávéfőző, kávéfőzőgép, vízforraló, konyhai robotgép, grillsütő, olajsütő, ostyasütő, fánksütő, gofrisütő, szendvicssütő, elektromos palacsintasütő, elektromos pizzasütő, elektromos rotyogtatófazék, elektromos serpenyő, elektromos popcorn készítő, elektromos kontaktgrill, forgónyárs, mini tűzhely, rizsfőző készülék, tésztafőző, tojásfőző, ételpároló, légkeveréses főzőedény, gyümölcsaszaló;
3. gázkészülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen tűzhely, konvektor, gázkazán, gázbojler, gázgrill, gázzsámoly, gázsütő, gázperzselő, gázlámpa;
4. motoros kerti gépek és nem motoros kertészeti eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen kapálógép, fűnyíró, fűkasza, tologatós fűnyíró;
5. motoros kézi szerszámok 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen láncfűrész, fúrógép, ütvefúrógép, sarokköszörű, körfűrész, gyalu;
6. legalább egyéves kihordási idejű gyógyászati segédeszközök és készülékek, valamint napszemüvegek 10 000 Ft eladási ár felett;
7. egészségmegőrző termékek és eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen elektromos masszírozó, mágneses termék, fényterápiás eszköz;
8. közlekedési eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen kerékpár, elektromos kerékpár, elektromos roller, quad, motorkerékpár, segédmotoros kerékpár, személygépkocsi, lakóautó, lakókocsi, utánfutós lakókocsi, utánfutó;
9. motoros vízi járművek 10 000 Ft eladási ár felett;
10. gyermekgondozási cikkek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen pelenkázó-, illetve mosdató-állvány, babakocsi, magas- és asztalra szerelhető etetőszék, biztonsági gyermekülés;
11. gyermekmegfigyelő berendezések 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen légzésfigyelő, szívhangfigyelő, bébiőrző;
12. gyermekhinták, csúszdák és hasonló tevékenységet igénylő gyermekjátékok bel- és kültéri, otthoni használatra 10 000 Ft eladási ár felett;
13. világítástechnikai termékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen lámpatest, fényforrás;
14. biztonsági riasztó- és jelzőberendezések 10 000 Ft eladási ár felett;
15. elektronikus hírközlő végberendezések 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen telefon, mobiltelefon, telefax-készülék, több funkciós készülék;
16. híradástechnikai készülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen üzenetrögzítő, kihangosító készülék; műholdvevő és AM Micro antenna rendszerek és ezek részegységei, televízió, projektor, videomagnó, rádió, autórádió, rádiós ébresztőóra, műholdas helymeghatározó, lemezjátszó, szalagos és kazettás magnó, CD-felvevő és lejátszó, DVD-felvevő és lejátszó, játékkonzol, Blu-ray lejátszó és -író, asztali médialejátszó, egyéni hangrendszer, keverőasztal, erősítő, hangszóró, hangfal, mikrofon és fülhallgató, head-set;
17. információtechnikai készülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen asztali számítógép, laptop, note-book, tablet, PDA, monitor, nyomtató, szkenner, fényképezőgép, film- és hangfelvevő kamera, videokamera és camcorder, diktafon, fotónyomtató, film- és diaszkenner, MP3 és MP4 lejátszó, hordozható médialejátszó, pendrive, memóriakártya, akkumulátor-töltő, számológép, zsebszámológép;
18. irodatechnikai berendezések 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen iratmegsemmisítő, fénymásoló, laminálógép;
19. írásvetítők és filmtechnikai berendezések 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen film- és írásvetítő, filmnagyító, filmelőhívó- és filmfeldolgozó készülék;
20. optikai eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen távcső, látcső, mikroszkóp, teleszkóp;
21. hangszerek 10 000 Ft eladási ár felett;
22. órák és ékszerek 10 000 Ft eladási ár felett;
23. bel- és kültéri bútorok, fekvőmatracok 10 000 Ft eladási ár felett;
24. mérőműszerek, generátorok, tápegységek 10 000 Ft eladási ár felett;
25. lőfegyverek 10 000 Ft eladási ár felett;
26. sporteszközök, vadászathoz és horgászathoz kapcsolódó eszközök 10 000 Ft eladási ár felett;
27. villamos energiával működtetett szépségápolási eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen hajszárító, hajformázó, testszőrnyíró gép, epillátor, villanyborotva;
28. nemes és félnemes szőrmésbőrből készült szőrmeruházati termékek 50 000 Ft eladási ár felett;
29. az előzőekben felsorolt termékcsoportokhoz tartozó termékek tartozékai és alkotórészei 10 000 Ft eladási ár felett.
 
 

Köszönjük, hogy nálunk vásárolt. Kívánjuk, hogy Ön, vagy akinek az ajándékot szánja, örömmel viselje az ékszert, órát.
 

100%

Pénzvisszafizetési

garancia

15.000 Ft feletti vásárlásnál

Ingyenes

Folyamatosan frissülő

AKCIÓK

12.000

Termék közvetlenül

raktárról